skip to Main Content
Mindfulness – Zbavte Se Stresu A Napětí V Kanceláři

Mindfulness – zbavte se stresu a napětí v kanceláři

V dnešní hektické a výkonnostní době je stále více zmiňovaný stres. Někdo je vůči němu imunní nebo ho umí velmi dobře zvládat, ale mnoho z nás ho zná více či méně každý den. Zdá se ale, že doba se začíná měnit. Lidé si uvědomují, že stres má významný vliv na jejich zdraví a snaží se ho stále více eliminovat. V této souvislosti se také zmiňuje nový pojem mindfulness. Je to schopnost plně prožívat přítomnost, zvládat přitom své emoce a zachovat si odstup od posuzujících myšlenek. Znamená to také uvědomit si se zájmem a lehkostí, co se právě teď děje uvnitř nás i kolem nás. Všímavost tak vytváří větší prostor mezi podnětem a reakcí a umožňuje nám tak najít snáze odpověď na stresující situace. Postupně se můžete osvobodit od navyklých reakcí, které Vás udržují ve stresu.

A jak tyto stresové situace zvládat pomocí mindfulness v kanceláři?

Dáme vám tyto tipy:

  • Telefony zvoní, e-mailová schránka je přeplněná, mobily vibrují stále přicházejícími notifikacemi a připomínkami, kolegové chtějí poradit, nadřízení na nás delegují další a další úkoly. Nevíte, co dřív a dostáváte se ve spirále ještě do většího stresu. V ten moment zaklapněte počítač, vypněte telefony, zastavte se a zhluboka se nadechněte, vnímejte přítomný moment, sami sebe a nenechte se ničím vyrušit. Odejděte případně i z kanceláře a projděte se mimo. Bude stačit pár minut a dostanete se zpět do rovnováhy, která vám pomůže znovu začít řešit pracovní povinnosti.

 

  • Máte rozdělaných několik úkolů najednou? Přeskakujete z jednoho na druhý, když zjišťujete, že ještě není ani jeden z nich dokončený? Zaměřte se na jednu činnost a tu dotáhněte do konce. Multitasking je sice trendy v oblasti businessu, ale rozhodně neprospívá vaší psychické rovnováze.

 

  • Zapomněli jste odpovědět na e-maily a vzkazy v telefonu? Stresuje vás to a stále myslíte na své resty? Nevracejte se v myšlenkách k chybám a zapomenutím, které jste pro přepracovanost udělali. Bez předchozích výčitek si zpřítomněte nedodělané úkoly, až bude možnost, a postupně je splňte.

 

  • Nestačíte se naobědvat a odpoledne zjistíte, že jste zase nic nevypili? Sníte bagetu před počítačem a ani nevíte, jak chutnala? Jezte a pijte pravidelně a v klidu i v práci. Zní to jednoduše a logicky, ale často v kanceláři právě občerstvení zanedbáváme.

 

  • Jako manager jste ponořený do práce, oběd vynecháte, abyste dopsal reporty, nevíte ani kde je na patře kávovar a večer jdete domů kolem ztichlých kanceláří? Jděte příkladem. Ukažte svým podřízeným a kolegům, že jste přítomni nejen fyzicky, ale dění kolem sebe také vnímáte. Po každém splněném úkolu se nadechněte, rozhlédněte se kolem sebe. Než skočíte do další povinnosti, na chvilku se zastavte, prohoďte pár neformálních vět, nasajte atmosféru kolem sebe, případně zajděte s kolegy na oběd nebo se projděte po budově.

 

U nás v kanceláři máme práce až nad hlavu, ale uvedené body dodržujeme, a tak nás dobrá nálada a radost z práce neopouští. Přejeme to i Vám!

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top