Už je to tři čtvrtě roku, co antimonopolní úřad povolil nákup české a slovenské pobočky Bauer Media skupině Mafra, patřící do svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše (ANO). Mediální dům tak výrazně posílil své portfolio na poli lifestylových magazínů. Dnes již neexistující Bauer media (nyní Mafra Print) totiž vydává časopisy jako Harper’s Bazaar, Esquire, či Cosmopolitan.
Akvizice proběhla na podzim loňského roku, avšak ani po tak dlouhé době neutichá personální průvan, který MAFRA ihned po převzetí započala. Jako poslední skončila dlouholetá šéfredaktorka časopisu Žena a život, Michaela Kramárová. Té bylo od nejvyššího managementu řečeno, že se pozice šéfredaktorky jednoduše ruší. Před svým odchodem stihla vydat jubilejní vydání k pětadvacátému roku titulu, který vedla více jak devět let jeho existence. Číslo mělo rekordních 284 stran.
MAFRA se jako nový vlastník rychle zbavila i třech lidí z nejvyššího managementu. Mafra Print k 30. dubnu ji opustila projektová manažerka Ivana Sochůrková odpovědná za příběhové tituly, šéfredaktor Michal Brož, do jehož kompetence patřily televizní tituly, a publisherka Lada Rudovská ze segmentu lifestylových titulů. Nelze se tak ubránit myšlence, že vedení Agrofertu za každou cenu zeštíhluje management Mafra Print, aniž by tušilo, jak „se to dělá“ s lifestylovými magazíny a jejich vedením. Ty totiž, společně s auto moto tituly a televizními programy svěřilo všechny do rukou publisherce Fiantové. A to se jeví jako přinejmenším nešťastné.
Nedlouho po převzetí Bauer Media skončila i jeho generální ředitelka Karin Vedrová. V oficiálním prohlášení sdělila, že se chce na nějaký čas zastavit a rozmyslet se, jak dál kariérně postupovat. Od firmy dal ruce pryč také obchodní ředitel Vít Fiala, který v ní působil pět let. Na svůj LinkedIn po odchodu napsal „Od 1.7 jsem Mafra free“.
Je známým faktem, že většinu fúzí, které Agrofert podniká, provází hromadné střídání nejvyššího managementu převzatých firem. Koncern z premiérova svěřenského fondu tento způsob praktikuje neustále, čemuž se diví většina odborné veřejnosti. Například při nedávném odkoupení United Bakeries Agrofertem se nad touto praxí podivoval agrární analytik Petr Havel, který říká, že je logické si po fúzi nechat ve firmě starý vysoký management a seznámit se s chodem firmy. Agrofert však udělal pravý opak a po půl hodině po ukončení transakce propustil generálního ředitele.