Skip to content

8 tipů na to, jak stmelit týmy na dálku

Řešíte jak stmelit remote týmy a zlepšit interní komunikaci? Máme pro vás osm tipů.

🔵 Ptejte se. Zajímejte se o to, jak se lidé pracující z domova cítí. Jak jim home office vyhovuje a co můžete jako zaměstnavatel udělat proto, aby se cítili dobře a součástí týmu. Dejte jim najevo svou empatii a proberte s nimi jejich domácí podmínky. Pracujte s verzemi, že každý to má jinak. Někdo má doma pro práci ideální podmínky, někdo bojuje o svůj pracovní koutek a trochu klidu na práci.

🔴 Podpořte je v tom, aby uměli včas každý den vypnout. Při práci z domova se často stírají hranice mezi pracovní dobou a časem na soukromý život. Dejte jim najevo, že jim důvěřujete a že vám nemusí dokazovat svou práci tím, že budou odpovídat na maily celý den.

⚪ Nezvýhodňujte ve vybavení kancelářské nad home office. Těm, co jsou doma nabídněte stejné kancelářské vybavení, pomůcky nebo třeba proplácení internetu a tisku.

🟣 Rituály, které jste měli, když jste byli všichni v kanceláři, přesuňte do online světa. Můžete se třeba domluvit na pravidelné poobědové kávě, kterou jste dřív měli v kuchyňce. Dejte si jí občas v zasedačce a spojte se přes videohovor i s těmi, kteří sedí doma a neformálně si popovídejte.

🟢 Pokud to situace dovolí, pořádejte teambuildingové akce na neutrální půdě. Sejděte se jako tým po práci a umožněte setkání kancelářských i těch homeofficových.

🟡 Omezte časté osobní mikro meetingy a ty, které zůstanou, zkraťte jen na nejnutnější dobu. Pořádejte pravidelně online meetingy se všemi členy týmu. Doporučujeme naplánovat každý den, nejlépe po ránu, online „stand-up meeting“, kde se proberou operativní záležitosti jako: na čem jsem pracoval včera, co mám v plánu dnes a co k tomu potřebuji, abych dokončil úkol včas. Všichni pak budou mít pocit, že jsou součástí dění a uslyší věci, o které by doma přišli. Držte se ale původního nápadu „stand-up“ meetingu – udržet ho svižný a v délce do půl hodiny.

⚫ Digitalizujte informace. Ústní a neformální sdělení hraje ve firmách stále velkou úlohu. Pro remote týmy jako by tyto informace nebyly. Všechny zásadní sdělení, nové procesy, události a novinky proto zaznamenejte na společné cloudové úložiště. Naučte své zaměstnance tyto informace pravidelně číst a procházet. Tím nebude docházet k informačním nerovnostem a práce týmu se zefektivní.

🟤 Učte se z chyb. Nová doba a práce na dálku má za důsledek i větší množství chybovosti zaměstnanců. Tito zaměstnanci jsou pak na své chyby a pocity viny sami. Rozvíjejte kulturu, kde se bude o chybách mluvit a cenit si jich, jako dobrý příklad pro ponaučení v budoucnu. Mohou také sloužit k sepsání nových pravidel a manuálů, které budou přihlížet na specifika práce z domova.

 

 

Avatar photo

Pokud máte jakoukoli reakci, dotaz nebo požadavek, napište mi na email info@novitim.cz nebo rovnou zavolejte na číslo +420 702 962 375. Ráda vás uslyším.

Back To Top