Šéf marketingu J&T banky Martin Hošek poskytl v polovině května závěry své studie o sociální síti #LinkedIn. Na svůj profil na této síti nahrál dotazník, na který odpovědělo více než 2 000 respondentů. Máme tak k dispozici poměrně solidní vzorek českých uživatelů této „pracovní“ sítě. Vyplnit dotazník lidem trvalo průměrně 21 minut a data z něj se sbírala bezmála dva měsíce.
Z průzkumu vyplynula spousta zajímavých věcí. Například jen jeden uživatel z deseti věří pravdivosti informací, které uveřejňují ostatní uživatelé na svých profilech.
Průměrným uživatelem Hošek pak shledává pětatřicetiletého muže, vysokoškoláka, bydlícího v hlavním městě. Pracuje v marketingovém oddělení nějakého korporátu a pobírá za to 55 tisíc čistého. Žije ve vlastním bytě a na ruce nosí Apple Watch, píše autor ve zprávě.
Polovina lidé dále uvedla, že byla přes LinkedIn oslovena svým budoucím zaměstnavatelem. Desetina žen byla přes síť pozvána na rande. ❤
Lidem dle průzkumu vadí, že se původně profesní sociální síť, poslední dobou mění před očima a dostává stále více „facebookových“ vlastností. 👎
Docela zajímavé výsledky přinesla i část výzkumu věnovaná tzv. propojením – vyplynulo z ní, že 41% českých uživatelů nepřijímá žádosti od lidí, co nezná. Uživatele z HR a neoblíbeného kolegu potom nepřijme každý desátý. Současného nadřízeného si do svého okruhu uživatelů přidá jen 39% lidí.
Jak to máte s LinkedIn Vy?