skip to Main Content

Průzkum na síti LinkedIn

Šéf marketingu J&T banky Martin Hošek poskytl v polovině května závěry své studie o sociální síti #LinkedIn. Na svůj profil na této síti nahrál dotazník, na který odpovědělo více než 2 000 respondentů. Máme tak k dispozici poměrně solidní vzorek českých uživatelů této „pracovní“ sítě. Vyplnit dotazník lidem trvalo průměrně 21 minut a data z něj se sbírala bezmála dva měsíce.
Z průzkumu vyplynula spousta zajímavých věcí. Například jen jeden uživatel z deseti věří pravdivosti informací, které uveřejňují ostatní uživatelé na svých profilech.
Průměrným uživatelem Hošek pak shledává pětatřicetiletého muže, vysokoškoláka, bydlícího v hlavním městě. Pracuje v marketingovém oddělení nějakého korporátu a pobírá za to 55 tisíc čistého. Žije ve vlastním bytě a na ruce nosí Apple Watch, píše autor ve zprávě.
Polovina lidé dále uvedla, že byla přes LinkedIn oslovena svým budoucím zaměstnavatelem. Desetina žen byla přes síť pozvána na rande.
Lidem dle průzkumu vadí, že se původně profesní sociální síť, poslední dobou mění před očima a dostává stále více „facebookových“ vlastností. 👎
Docela zajímavé výsledky přinesla i část výzkumu věnovaná tzv. propojením – vyplynulo z ní, že 41% českých uživatelů nepřijímá žádosti od lidí, co nezná. Uživatele z HR a neoblíbeného kolegu potom nepřijme každý desátý. Současného nadřízeného si do svého okruhu uživatelů přidá jen 39% lidí.

Jak to máte s LinkedIn Vy? 

Vojtěch Marek
Back To Top