Žijeme v době, kdy je robotizace a automatizace obrovským tématem, které má své velké příznivce, ale i zaryté kritiky. Lidé na jedné straně spektra tvrdí, že infiltrace robotů do velkých společností usnadní jejich fungování, napomůže životnímu prostředí, ale zároveň nahradí pracovní místa, které by kvůli nim zanikly. Odpůrci zase tvrdí, že je nenahradí, a upozorňují, že automatizace nám způsobí obrovské problémy.
Pokrok ale nezastavíme, a mezitím, co se ekonomové a ředitelé velkých korporací hádají o prospěšnosti robotizace, Amazon ji rozjíždí naplno. Výpověď vám v jedné z největších firem na světě totiž už ani nedá člověk, nýbrž robot, který posuzuje výkon každého zaměstnance.
Že práce v Amazonu není žádný med, je všem známo. Vysoké nároky a kvóty, které jsou často na hranici splnitelnosti, to je u giganta s bezmála šesti sty padesáti tisíci zaměstnanci běžná praxe. Pracovníky, kteří jsou v práci pod neustálým drobnohledem, hodnotí právě robot, který dle algoritmů rozděluje důtky za pochybení, může ale bez problému někoho vyhodit. Vyplývá to z nedávné zprávy Amazonu.
Známý je příběh bývalé zaměstnankyně Barbary Duvall, která dostala „padáka“ právě od robota. Teď se s Amazonem soudí a říká, že byla vyhozena nespravedlivě. Hájí se také tím, že automaticky vygenerované rozhodnutí nemůže manažer už nijak změnit. Nejen její případ slouží pro další velké firmy jako odstrašující případ a ukázku toho, jak robotizace nemá probíhat.