Skip to content

Žádný Account manager, ale Sales ninja. Vystřídají „vznešené“ názvy pracovních pozic ty více „sexy“?

V korporacích běžně narazíme na názvy pozic jako Cleaning Manager, First Contact Manager, či Kosmetička podlahových krytin. Když po dumání nad tím, co za lidi se za těmi názvy skrývá zjistíme, že v prvním a třetím případě jde o paní, do jejíž managementu spadá mop na podlahu a v druhém o pána, kterému se neřekne jinak než Pepa z vrátnice, je to úsměvné. A i když jde samozřejmě o extrémní případy, zdá se, že v Čechách úchylkou na co nejlépe znějící názvy pozic opravdu trpíme.

Že dnes i lidé, co manažeři nejsou, mají ten výraz v názvu své pozice, na to jsme si zvykli. Všichni jsme si rovni, všichni jsme manažeři. Avšak obsese, která ohledně toho vládne ve většině společností je tak šílená, že vznikají pozice s názvy, nad kterými se nejde nesmát.

Je budoucnost v tom, že se přestaneme brát tak příšerně vážně? Stále více firem se začíná domnívat, že ano. Proto názvy svých pozic začínají často uzpůsobovat věkovým skupinám, které na nich chtějí. Account Manager už tak není manažer, ale Sales nindža, což díky slovíčku „sales“ neztrácí jistou světovost, zbytek názvu v člověku však navazuje pocit uvolněnosti a zároveň zní zábavně.

Marketing Manager by tak mohl být třeba Marketing Rock Star, což opravdu zní a vypadá mnohem lépe. Kritici uvolňování tradičních názvů však namítají, že pojmenováváním pozic slovy, která moc málo souvisí s náplní práce, může být matoucí. Co si myslíte vy? Byli byste raději klasický Account Manager, nebo raději Sales nindža? 😊

 

Název pozice však není všechno. Zábava může být i ve firmě, která vás ve vaší pozici rockovou hvězdou nenazve. Pokud takovou hledáte, můžeme Vám s tím pomoci. Stačí nám napsat na Facebook, cinknout nám na 605 315 997, nebo napsat mail na info@novitim.cz, nějak už se domluvíme. 😊

Pokud máte jakoukoli reakci, dotaz nebo požadavek, neváhejte mi napsat na email info@novitim.cz. Rád se vám budu věnovat.

Back To Top