Chcete dělat efektivní nábor a být lepší než vaše konkurence?
Podívejte se na našich 10 tipů
- Vybudujte si pevnou pracovní značku
- Upevněte si a formalizujte pozici dobrého zaměstnavatele
- Nabídněte uchazečům konkurenceschopný balíček odměn a benefitů
- Zaveďte odměny pro vaše zaměstnance za doporučení kandidátů
- Nechte otevřené dveře do vaší firmy i bývalým zaměstnancům. Zvažte možnost bumerang
- Poskytněte zájemcům o pozici reálný pohled na běžný pracovní den
- Volte správnou náborovou platformu. Přizpůsobte hledání dané cílové skupině
- Vybudujte si komunitu talentů
- Propagujte vaši značku jako dobrého zaměstnavatele v médiích
- Vyškolte hiring manažery v otázkách náboru
Vybudujte si pevnou pracovní značku
Definujte si klíčové věci, kterým je vaše organizace jedinečná a tuto myšlenku předejte hiring manažerům. Je důležité, aby i oni přesně věděli, proč a na co lákají nováčky. Zeptejte se svých stávajících zaměstnanců, co je vede k tomu zůstat u vás. Pracujte se zpětnou vazbou a postavte na ní nabídku.
Upevněte si a formalizujte pozici dobrého zaměstnavatele
Účastněte se náborových veletrhů, programů pro absolventy, HR konferencí. Neváhejte se zapojit do soutěží typu Zaměstnavatel roku, Friendly Employers. Je to skvělý způsob, jak propagovat vaší firemní kulturu.
Nabídněte uchazečům konkurenceschopný balíček odměn a benefitů
Flexibilně měňte a revidujte nabízené benefity, tak aby byly uvnitř stále férové a navenek obstály před konkurencí.
Zaveďte odměny pro vaše zaměstnance za doporučení kandidátů
Referral programy jsou i nadále nákladově efektivním zdrojem kvalitních uchazečů.
Nechte otevřené dveře do vaší firmy i bývalým zaměstnancům. Zvažte možnost bumerang
Zaměstnanec odejde, získá nové zkušenosti a vrátí se s novou perspektivou. Nezapomeňte ale řešit staré bolístky a problémy, kvůli kterým zaměstnanec odešel.
Poskytněte zájemcům o pozici reálný pohled na běžný pracovní den
Na webové stránky nahrajte autentická videa z provozů, kanceláří. Na sociálních sítích pravidelně zveřejňujte krátká videa natočená samotnými zaměstnanci na pracovišti. Organizujte zkušební dny. Náborové inzeráty pište tak, aby si z popisu práce uchazeč udělal přesný obrázek toho, co bude dělat.
Volte správnou náborovou platformu. Přizpůsobte hledání dané cílové skupině
Jiná skupina lidí je na facebooku, jiná se pohybuje na linkedin. Způsoby, jak najít například seniorní IT odborníky se liší od způsobů při hledání dělnických pozic.
Vybudujte si komunitu talentů
Ad hoc nábor v den, kdy otevíráte novou pozici, v konkurenci neobstojí. Pracujte na neustálém náboru. Pokud nemáte momentálně volné místo, najděte způsob, jak si udržet zájem uchazečů pro pozdější nábor. Udržujte talenty stále v povědomí o vaší firmě.
Propagujte vaši značku jako dobrého zaměstnavatele v médiích
Využijte placené reklamy v TV, rádiu, na internetu. Méně nákladnější jsou podcasty. Vystupte jako majitelé nebo vyšlete své manažery. Mluvte o HR otázkách, firemní kultuře a o vašich zaměstnancích. Dostanete se tak snáze do povědomí jako žádaný zaměstnavatel.
Vyškolte hiring manažery v otázkách náboru
Nespoléhejte na to, že vaši manažeři umí vést dobře pohovory. Nastavte si správně strukturu náboru a spolupráci mezi vedoucími týmů a náboráři. Vše musí perfektně klapat a navazovat. Zkušenost kandidáta s výběrovým řízením u vás je neméně důležitá jako předchozí body. Skvělým zážitkem kandidáta u pohovorů ve vaší firmě získáváte konkurenční náskok. Navíc každý kandidát, který s vámi komunikoval, je pro vaši společnost chodící reklamou.
Uvolněte si ruce a nábor nechte na nás
Potřebujete více inspirace a HR tipů? Podívejte se na další články: