Scroll Top
firemni-kultura-u-nas-v-novitim

Firemní kultura u nás v Novitim

Co je vlastně firemní kultura, někdy nazývaná DNA firmy nebo filozofie firmy? 

Je to způsob, jakým se ve firmě chováme. Jsou to sdílená přesvědčení a hodnoty, které vytvořili zakladatelé firmy a které následně prostoupily napříč celou firmou. Ovlivňují a formují vnímání a chování zaměstnanců, i jak si rozumí mezi sebou. Je ale důležité si pořád tyto hodnoty připomínat a posilovat je. Jde o kontinuální práci, která nikdy nekončí.

 

O tom, jakou má Novitim firemní kulturu a jak se propisuje do vztahu mezi zaměstnanci i ven vůči klientům, mluvila spoluzakladatelka Novitim Anička Schwarzová.

 

Jak přistupujeme k firemní kultuře u nás? 

V Novitim se snažíme řadit k firmám, které vytváří takové prostředí, ve kterém jsou zaměstnanci spokojení a pociťují, že k jejich potřebám přistupuje vedení individuálně.

Spojujeme otevřenost a spolupracující lidský přístup. 

Od samého počátku jsme si s kolegou a spoluzakladatelem Markem Zelinou  představovali firmu, která bude ztvárněním naší vize o ideální firemní kultuře. S kulturou, kde se zaměstnanci cítí jako součást týmu, kde je prostor pro otevřenou komunikaci a kde je lidskost na prvním místě. Když jsme Novitim oficiálně založili, bylo jasné, že půjdeme tímto směrem. Nedovedu si představit, že by tomu bylo jinak.

 

Jaké hodnoty jsou pro mě zásadní? 

Pro mě jsou nejdůležitější hodnoty schopnost řešit věci společně, ať už jsou to různé záležitosti související s prací nebo dokonce něco osobního. Díky tomu se tvoří kolektiv lidí, který odpovídá nejen mé představě, ale i jejich představám. A věřím, že kdyby takto smýšlel každý majitel firmy, bylo by mnohem víc šťastných zaměstnanců.

 

Na jaké výzvy a překážky jsem narazila? 

Tato otázka je opravdu vtipná, protože mám pocit, že na ně narážím prakticky pořád a každý den. 😊 Někdy to závisí na mně jako na člověku a na mém úhlu pohledu, nebo na limitech, které má každý z nás. Někdy se jedná spíše o různé přístupy, co kdo je schopen nebo ochoten vidět. Záleží i na tom, co je daný zaměstnanec ochotný firmě dát a jaká očekávání od ní naopak má. Tohle pak musím odladit, a hlavně se nesmím bránit téma otevřít a vyříkat si.

 

Jaký má vliv firemní kultura a smýšlení vedení na zaměstnance a prostředí? 

Má to obrovský vliv.  Vnímáme to i u našich návštěv. Jsou pro nás takovým barometrem. Když k nám přijdou, samy od sebe hodnotí Novitim jako místo s výbornou atmosférou. Doufám, že to vnímají i zaměstnanci v našem týmu. S Markem se snažíme vytvářet prostředí, kde se jim pracuje dobře a kde se mohou dál rozvíjet. Věřím, že to nejen tak vypadá, ale že je opravdu práce baví a těší. To se nám pak vrací v podobně skvělých výkonů.

 

Konkrétní příklady, kdy naše firemní kultura pomohla vytvořit stabilní tým 

V kanceláři mám například vedle sebe svou úžasnou kamarádku. Kdyby u nás nebylo dobře, nebyla by tu se mnou. 😊 Otevřená komunikace s kolegyní Janou byla také velmi důležitá. Kdybychom to tak neměly od začátku, asi by se mnou nevydržela. Řešily jsme spolu i hodně osobních záležitostí. Stejně tak spolupráce s naší marketérkou Katkou je skvělá. Rozumíme si a naše představy jsou v souladu. Těšíme se na naši další spolupráci a plánujeme hodně do budoucna.

Jak podporuji komunikaci a spolupráci mezi zaměstnanci 

Zajímám se o názory ostatních lidí. Společně s kolegy máme pravidelné snídaně spojené se vzděláváním v různých oblastech. Také máme každé pondělí společné obědy a pořádáme další týmové akce. Vzpomínám si třeba na večeři, kterou nám jednou připravila kolegyně, a na snídani, kdy nás pozvala k sobě domů. Bylo to opravdu fajn. Tohle by zaměstnanec, který není ve firmě rád, neudělal.

A hlavně ke každému zaměstnanci přistupuji individuálně, řešíme společně jeho potřeby v oblasti vzdělávání a rozvoje. I benefity vytváříme na míru, protože každý zaměstnanec potřebuje a ocení něco jiného. Individuálně nastavený benefit vede pak i k lepší motivaci. Jako každá aktivita, i tento přístup, vyžaduje od vedení pěknou porci energie, zvlášť, když jde o proces, který nikdy nekončí. Ale jsem přesvědčená, že se to vyplatí. Vrací se nám to každý den. 😊

Co dělám, aby se firemní kultura dostala i mezi nováčky 

Podle mě není jiná varianta než ukazovat a být příkladem. “Příklady táhnou” je heslo, které jsem se naučila v předchozí práci, a věřím, že tento přístup funguje nejlépe.

Cítím se odpovědná za udržování a posilování DNA a kultury firmy jako spoluzakladatelka. Je to důležitá součást mé role, kterou si denně uvědomuji. A v téhle roli jsem nejen vůči novým zaměstnancům, stejně tak i těm stávajícím.

 

Jakou zpětnou vazbu dostávám od svého týmu? 

Zpětná vazba od zaměstnanců je pro mě náročná otázka, učím se s ní pracovat.

Nedávno jsem i cíleně zjišťovala zpětnou vazbu při rozhovorech jeden na jednoho nebo při našem pravidelném firemním setkání “Novitýmovka”, které máme jednou za měsíc. Nejčastěji se opakovala slova jako: přátelská a otevřená atmosféra, individuální přístup od vedení, veselá parta, práce nás baví … To mě pak moc těší a motivuje do další práce.

Nově jsme také zavedli rituál radování se z úspěchů, zároveň i radování se z chyb. Ty nás totiž mohou dál posouvat.

 

Propisuje se naše kultura i do vztahů s klienty a obchodními partnery? 

Ano, věřím, že se naše kultura a DNA propisují i do vztahů s klienty a obchodními partnery. Často se nás ptají, jak to děláme. Cítí to z našich článků a příspěvků na sociálních sítích, nebo když přijdou osobně na schůzku. Ráda s nimi své zkušenosti sdílím. Těší mě, když říkají, že je pro ně Novitim inspirativní firmou.

A já si tak můžu zase uvědomit a připomenout, že když se zaměříme na lidi a jejich potenciál, dobře tento přístup uchopíme a začleníme do firemní kultury, otevírají se nám dveře k růstu a k úspěchu.

 

…………………………………………….

Potřebujte posílit firemní kulturu ve vaší společnosti? Získejte přehled o silných stránkách a oblastech potenciálního růstu pomocí naší analýzy.

Kontaktujte nás pro nezávaznou konzultaci. Společně se podíváme na možnosti, jak dosáhnout vašich firemních ambicí.

Chcete tento článek s někým sdílet?

Nejnovější příspěvky
Clear Filters

Váš životopis je vaší první vizitkou na cestě k nové práci – má zaujmout a přesvědčit recruitery a manažery, aby vás pozvali na…

Když uchazeči a firmy při náboru překvapí svými požadavky Podělím se s vámi o pár historek z naší praxe v náboru. S jakými netradičními až bláznivými požadavky…