Skip to content
#nábor #rychlá reakce

Jak efektivně reagovat na zájem uchazečů o práci: Klíč k úspěšnému náboru 

Potřebujete tipy, jak efektivně reagovat uchazečům a mít tak úspěšný nábor? 

Rozvíjíte svoje podnikání a hledáte do týmu nové posily?  Možná se vám už stalo, že vám přišla zajímavá reakce na vaši inzerci nebo na poptávku po uchazeči, ale než jste stačili zareagovat, uchazeč ztratil zájem. 

Jak nejlépe při výběrovém řízení reagovat, aby byl nábor efektivní a kandidáti neztratili zájem dřív, než se s nimi budete chtít potkat? Shrnula jsem komunikaci a reagování ve “výběrku” do pár stručných rad a tipů. Těmi se řídíme u nás v Novitim a to samé připomínáme i našim klientům, kterým s náborem pomáháme.    

Proč je rychlá reakce důležitá? 

Rychlá reakce na nabídku uchazeče je prvním (řekla bych i nejdůležitějším) krokem. 

Pokud se kandidát rozhodl projevit zájem o práci u vás, znamená to, že vidí potenciál v tom, co děláte. Ignorování jeho zájmu může vést k tomu, že se rozhodne pro jinou nabídku, která mu bude připadat atraktivnější. Rychlá reakce je proto klíčem k tomu, abyste si udrželi zájem potenciálního zaměstnance. Tím uchazeči také věnujete svoji pozornost a děláte si pozitivní reklamu. Bude mít hned ze začátku dobrý pocit, že jste aktivní, rychlí, efektivní, vstřícní… dál si můžete doplnit sami. 🙂  Prostě na cestě zkušenosti kandidáta s vámi, už máte rychlou reakcí první plusový bod.  

Zájem kandidáta 

Kandidáti, kteří projeví zájem o pozici, jsou motivovaní a chtějí se zapojit do projektů, které děláte. Jejich nadšení může být pro váš tým velkým přínosem. Když jim rychle odpovíte a nabídnete možnost setkání, dáváte najevo, že si vážíte jejich zájmu a chcete s nimi spolupracovat. 

Konkurenční prostředí 

V dnešní době je trh práce vysoce konkurenční a kvalitní kandidáti jsou žádaní. Čekání na reakci může znamenat, že uchazeč přijme jinou pozici, která mu bude prezentována a nabídnuta rychleji. Proto je důležité, abyste byli schopni rychle a efektivně reagovat na nabídky uchazečů a zajistit si tak šanci získat ty nejlepší talenty pro váš tým. 

Zkušenost uchazeče 

Každý krok v procesu výběru zaměstnanců ovlivňuje zkušenost uchazeče s vaší firmou. Pokud mu budete poskytovat rychlé a otevřené odpovědi, zanecháte v něm pozitivní dojem. To povede k tomu, že se o vás bude zajímat ještě víc. A i kdyby to nakonec nedopadlo a vy jste mu nabídku nedali, díky vlastní pozitivní zkušenosti a dojmu, vám může udělat skvělou reklamu.  

Plánování pohovorů 

Naplánujte si pohovory tak, aby byly efektivní a profesionální. Tady platí stejné pravidlo rychlosti, jako u prvních reakcí. Líbí se vám uchazeč? Domluvte si pohovor ještě týž týden nebo první možný termín, abyste udrželi zájem a motivaci. Neodkládejte setkání, kandidáti na vás nebudou ochotni čekat dlouho. Většina uchazečů má rozjednaných víc pohovorů anebo se účastní několika výběrek najednou.  

Komunikace 

I v případě, že uchazeče zamítáte, informujte ho o tom. I krátká zpráva s poděkováním za zájem je lepší než ticho po pěšině. 

E-mail je osvědčená klasika, ale pokud nabíráte hodně pozic, zvažte i online chat nebo platformu pro náborové kampaně pro efektivnější komunikaci. 

Informujte uchazeče o tom, co se děje a co právě ve výběrovém řízení probíhá a jaké budou další kroky.  

Pár slov závěrem 

Rychlá a transparentní komunikace, pozitivní přístup a budování dobrých vztahů s kandidáty vám pomohou získat ty nejlepší talenty pro váš tým. Neignorujte zájem uchazečů a nenechávejte je čekat na odpověď. Investujte čas a energii do budování pozitivního zážitku z náboru a budete tak mít loajální zaměstnance nebo komunitu lidí, která o vás bude pozitivně mluvit.  

Hodně zdaru v náboru nových kolegů. 🙂 

 

Potřebujete poradit s náborem zaměstnanců? Dejte nám o sobě vědět. Probereme nezávazně vaše představy a potřeby.  Klikněte TADY

Chcete si přečíst víc článků, kde najdete tipy a triky pro nábor? Podívejte se třeba zde:

10 TIPŮ, jak mít efektivnější nábor než vaše konkurence

Avatar photo

Pokud máte jakoukoli reakci, dotaz nebo požadavek, napište mi na email info@novitim.cz nebo rovnou zavolejte na číslo +420 702 962 375. Ráda vás uslyším.

Back To Top