Před nedávnem jsem mluvila se známým Jirkou, který se zajímal o to, jak to u nás v práci chodí a trochu si také oťukával možnou spolupráci.
Ve firmě zaměstnávají + – 300 lidí. Na sezonu jich potřebují víc, mimo ni zase spolupráci ukončují. Fluktuace zaměstnanců je tedy za normálních okolností velká, interní HR má napilno, o to víc v covidové době, kdy řeší spoustu administrativy.
Zarazily mě první věty Jirky, který si byl naprosto jistý tím, že interní nábor je pro takovou firmu vlastně nejideálnější. Řekl mi: „Naše HR to zvládá dobře, jsou teď sice přepracovaní a dělají jednu botu za druhou, ale to je tou šílenou dobou. Máme trochu potíž obsadit některé pozice, ale řekneme jednomu headhunterovi, on nám snad za tři platy ty lidi najde. Platíme až po nástupu, takže nic neriskujeme. A vůbec, proč bychom vlastně měli utrácet další peníze a spolupracovat s vámi? Vždyť inzerát na „jobsy“ si umíme taky napsat“.
Už asi tušíte, že mě to nenechalo chladnou. Musela jsem se na inzerci podívat, a pak ještě na něco doptat. 😊
Co myslíte? Jak ten inzerát vypadal? Půlka v češtině, půlka v angličtině, text dlouhý jak týden před výplatou, až skoro u konce jsem se dozvěděla, co bych měla na pozici dělat a co se naopak očekává ode mě, ale vše tak vágní. Nedivím se, že moc zájemců nereagovalo.
Dotyčného headhuntera znají z nahodilého doporučení, tady vlastně proč ne? Někdy jsou skvělé spolupráce získané takto. Ve vedení mají dobrý pocit z toho, že zaplatí až po podepsání zaměstnanecké smlouvy s doporučenými kandidáty. Na můj dotaz, kolik je z této spolupráce reálných zaměstnanců, Jirka chvíli hledal odpověď. Nakonec našel dva. To nemusí být špatné číslo, pokud by hledali jen specialisty nebo vyšší pozice. Jenže oni potřebují hlavně lidi do výroby, techniky, a navíc další již zmíněné sezónní pracovníky. Najednou Jirka nevěděl, co říct. Tak jsem mu nastínila možnosti s námi:
My inzerát napsat umíme, protože:
📌 máme v psaní inzerátů dlouhodobou praxi
📌 sledujeme trendy, inzeráty píšeme denně a taky se pravidelně proškolujeme
📌 víme, co si chce cílová skupina v inzerátu přečíst a na co slyší
📌 inzerci šijeme vždy danému klientovi i uchazečům na míru (jiná inzerce bude pro IT, jiná pro kuchaře)
📌 psaní inzerátů věnujeme delší soustředěný čas
📌 podle reakcí a situace na trhu inzerci flexibilně upravujeme
📌 spolupracujeme se všemi hlavními pracovními portály, využíváme sociální sítě i naše webové stránky
📌 na základě naší praxe a zkušeností víme, kdy je pro danou oblast nejvhodnější čas inzerci vystavit (víkend, pondělí nebo pátek, večer nebo ráno…)
Celková spolupráce s námi stojí na těchto pilířích:
📌 vzájemně se poznáme a my vám ušijeme náborovou kampaň na míru
📌 naše práce je postavená na důvěře a profesionálním ale i přátelském a férovém vztahu s klienty
📌 pravidla jsou předem daná, každý týden kampaně od nás obdržíte zprávu a doporučené uchazeče
📌 vybíráme a doporučujeme jen ty nejlepší uchazeče, za kterými si stojíme
📌 k náboru využíváme moderní diagnostický nástroj
📌 platíte předem jasně danou cenu za personálně marketingovou kampaň.
📌 neplatíte pak už žádné další poplatky po podepsání smlouvy se zaměstnancem nebo dalšími spolupracovníky.
Potřebujete nové zaměstnance? Těším se, že se brzy uslyšíme 😉
Anička & tým Novitim