skip to Main Content

Jak je důležitá zpětná vazba

Během práce na kampaních se setkávám s různými typy klientů. První skupinou jsou ti, kteří se mnou během spolupráce průběžně komunikují a pružně reagují na jakékoliv dotazy. Dostávám tedy informace o tom, kdo ze zaslaných uchazečů se jim líbí, kdo naopak ne. Zároveň mi také vysvětlí, proč tomu tak je, případně co můžeme změnit.

Pak jsou klienti, kteří předávají kusé nebo strohé informace „Uchazeči z tohoto týdne mě nezaujali, naopak těm dvěma z minulého týdne jsem už poslal nabídku a smlouvu“ nebo „Já nemám vůbec čas, koukal jsem na uchazeče, které posíláte, jeden se mi líbí. Tak ještě počkám, koho dalšího mi pošlete“. Tady si pak připadám jako detektiv hledající rozdíly a odchylky tam, kde třeba vůbec nejsou…

Mám ale i třetí skupinu zákazníků. Takové, kteří bohužel nereagují na telefony, emaily ani jakoukoli jinou naši snahu zjistit, jak vypadá stav výběrového řízení. K tomu připočítejme nedočkavé ohlasy ze stran uchazečů, kteří se ptají, co se bude dít a kdy můžou čekat termín na pohovor. To pak nevím, kde mi hlava stojí.

Jeden příklad z praxe minulého týdne. Pro klienta jsme hledali schopného obchodníka. Kampaň běžela a my potřebovali zpětnou vazbu. Ta ale nepřicházela. Týdny utíkaly a jak my, tak ani uchazeči jsme nevěděli jaký je stav. Zájem kandidátů postupně opadal, někteří sami psali, že už práci mají.

O kontakt s klientem jsem se snažila já, kolegyně personalistka i další náš obchodník. Zkoušeli jsem získat jakoukoli informaci přes email, telefon, smsky… Přesto byly všechny pokusy bez odezvy. Celou kampaň jsme nakonec ukončili s tím, že vlastně nevíme, jak výběrové řízení dopadlo.

Po měsíci, kdy jsme se už vzdali naděje, nám klient napsal. A co, že se vlastně stalo? Neměl čas. Proto nereagoval. Prakticky jsme se bohužel nedozvěděli bližší informace, jen to, že dva uchazeči nabídku na navázání spolupráce dostali.

💡 Je důležité pracovat se zpětnou vazbou – dávat ji i přijímat. Proč?

  • ⚙️dostanete takové uchazeče, které hledáte
  • ⚙️pokud v průběhu hledání zjistíte další požadavky, přizpůsobíme tomu selekci
  • ⚙️dobří uchazeči mají spoustu nabídek, pokud od Vás nemají informace, raději se rozhodnou pro jinou ať už „jistější“, rychlejší nebo zajímavější nabídku
  • ⚙️můžeme za Vás zamítnout kandidáty, kteří nepostupují dál

💡 Když věnujete pár minut na předání zpětné vazby, ve výsledku ušetříte svůj čas i energii. Výběrové řízení tak bude rychlejší, efektivnější a tím pádem i levnější. 😉

Pokud chcete i Vy pomoci s hledáním nové posily do Vašeho týmu, určitě se ozvěte! 📞📧 Rádi pomůžeme i Vám! 😉

#myjsmeNovitim

tým Novitim

info@novitim.cz - na tento email nám můžete zaslat svoji reakci nebo odpověď.
Nepůjde-li to jinak, volejte na číslo +420 792 249 379.

Back To Top