Skip to content
Sendvičová generace

Sendvičová generace: nová realita na pracovním trhu

Sendvičová generace se stává stále významnějším fenoménem na pracovním trhu. Tato skupina, aktivní a na vrcholu své kariéry, přináší nové výzvy a příležitosti pro zaměstnavatele.

Jak se s touto generací efektivně vypořádat a jak jí poskytnout potřebnou podporu?  To jsou otázky, na které firmy hledají odpovědi.

Kdo je sendvičová generace?

Sendvičová generace, lidé ve středním věku, kteří se nacházejí v rovnováze mezi péčí o své děti a starší rodiče. Na jedné straně mají na starosti své nezletilé děti a organizaci rodiny, na straně druhé podporují své stárnoucí rodiče, kteří mnohdy potřebují pravidelnou lékařskou péči.

V této fázi života jsou lidé ze sendvičové generace stále aktivní na pracovním trhu a nezřídka i na vrcholu své profesní kariéry.

Výzvy pro zaměstnavatele

Tato generace přináší nové požadavky a očekávání, na které by zaměstnavatelé měli reagovat. Jejich potřeba flexibilních pracovních režimů a porozumění v oblasti péče o rodinu vyžaduje inovativní přístup firem, který může být náročný.

Na druhou stranu vytvoření podpůrného pracovního prostředí přispívá k motivaci a angažovanosti zaměstnanců. Zaměstnavatelé, kteří dokážou aktivně reagovat na potřeby sendvičové generace, budou mít konkurenční výhodu při náboru i při udržení těchto zaměstnanců.

Flexibilita

Sendvičová generace potřebuje flexibilitu, což znamená, že firmy by měly poskytovat možnosti jako je práce na dálku nebo zkrácený pracovní úvazek, případně možnost napracovat si hodiny v časech a dnech, které budou pro zaměstnance v daném období přijatelnější.

Podpora a porozumění

Zaměstnavatelé by měli aktivně poskytovat podporu sendvičové generaci a projevovat porozumění k nárokům spojeným s péčí o děti a starší rodiče. Otevřená komunikace a flexibilní přístup jsou klíčové. Každý zaměstnanec má totiž svůj příběh a individuální potřeby.

Kariérní růst

Poskytování příležitostí pro kariérní růst a vzdělávání je investicí do budoucnosti firmy. Sendvičová generace, i přes své rodinné závazky, hledá prostor pro profesní rozvoj. Chtějí se vzdělávat a dosahovat svých kariérních cílů, aniž by museli ustupovat od svých rodinných povinností.

Technologická řešení

Moderní technologie jsou dalším prvkem, který usnadňuje život sendvičové generaci. Zaměstnavatelé by měli investovat do nástrojů, které umožní snadnou komunikaci na dálku a organizaci práce, což zároveň přispěje i k celkové pohodě a efektivitě této pracovní skupiny.

Zaměstnanecké benefity

Firemní podpora v podobě speciálních programů, flexibilní dovolené a poradenství ohledně rodinných záležitostí také zvyšuje loajalitu zaměstnanců a konkurenceschopnost. Významnou roli má i poskytování zdravotních a pojišťovacích benefitů, zejména s ohledem na finanční zátěž spojenou s péčí o děti a zároveň starší rodiče.

Strategie k úspěchu

Sendvičová generace přináší jak výzvy, tak příležitosti na pracovním trhu. Zaměstnavatelé, kteří dokážou aktivně reagovat na potřeby této generace a poskytnout jim flexibilitu a podporu, budou mít konkurenční výhodu v náboru a udržení těchto cenných zaměstnanců. Je nezbytné, aby firmy přizpůsobily své strategie a vytvořily pracovní prostředí, které podporuje rovnováhu mezi prací a péčí o rodinu.

Potřebujete poradit s náborem zaměstnanců? Dejte nám o sobě vědět. Probereme nezávazně vaše představy a potřeby.  Klikněte >>> TADY

Chcete si přečíst další článek, kde najdete tipy a triky, jak být v náboru konkurenceschopní? Podívejte se třeba tady:

10 TIPŮ, jak mít efektivnější nábor než vaše konkurence

Avatar photo

Pokud máte jakoukoli reakci, dotaz nebo požadavek, napište mi na email info@novitim.cz nebo rovnou zavolejte na číslo +420 702 962 375. Ráda vás uslyším.

Back To Top