Skip to content

Online schůzky

Do března tohoto roku byly online schůzky spíše výjimkou, záležitostí manažerů setkávajících se napříč kontinenty nebo týmů mezinárodních firem. Home office byl výsadou lidí z IT, kteří mají k práci z domu, technice a onlinu blíž. Kovidová omezení ale vše změnila a online schůzky, pohovory a práce na home office se staly, pomalu ale jistě, “běžnou” součástí našich pracovních životů. Pojďme si říci, že pracovat a scházet se u obrazovky nebo monitoru má nespočet plusů, ale nese sebou také mínusy a v některých z nás budí velmi rozporuplné pocity. Pro většinu lidí je to něco nového, jiného a vyžaduje to odlišný styl přístupu a přemýšlení. 

Když máte naplánovanou osobní schůzku, máte již zažitou určitou rutinu. Obléknout se, nalíčit, připravit podklady a zabalit vše potřebné… Ale doma? Najednou řešíte nejen práci, ale i rodinu, domácnost, psa, sousedy, pračku… 

Představte si online meeting: jeden z přizvaných účastníků se připojí ve vaně, druhý v dětském pokoji s dovádějícími dětmi za zády, další při žehlení v prádelně. Ale protože mají technologie pro online různé vychytávky, někdo je vidět pod palmami, jiný si rozostří pozadí (ale jen částečně), takže jeho žena probíhající metr od něj v pyžamu je stále rozpoznatelná. Občas si posluchač č. 25 (z celkových 89) zapne mikrofon a řekne: „hmmm“ a má pocit, že nutnou interakci splnil. 

A teď si znovu představte tohle setkání, ale organizované v zasedačce „face to face“. Jeden stále odchází a všechny ruší, protože si potřebuje řešit soukromé hovory. Druhý se zvedne a jde se podívat, co dobrého je v ledničce na chodbě, a přijde zpět i s párkem v ruce. A další účastnice na Vás mluví zpoza dveří klíčovou dírkou, protože se dnes nestihla nalíčit a přišla do práce v teplácích. „Ze zásady si kameru nezapínám, protože se necítím dobře, když jsem neupravená.“

 

Asi se shodneme, že spousta věcí, které jsou nyní při práci na home office nebo při online setkávání přípustné, by ve firmách a práci tzv. offline nebyla vůbec akceptovatelná. Ale doba se mění! Tahle moje osobní zkušenost, stejně jako dalších mých kolegů nás přivedla k zamyšlení. Když jde o byznys schůzku u obrazovky nebo práci na home office existují jasná pravidla či etiketa? Měla by každá firma edukovat nebo třeba alespoň rámcově poučit o tom, jak se na takovém setkání chovat a jak pracovat z domova? Jakože fakt si budeme opakovat pravidla slušného chování?! Může být vůbec home office a online jednání v těchto případech aspoň trochu efektivní?

Někdo může namítnout, že se ušetří náklady za dopravu, židli v kanceláři, v případě mezinárodních schůzek nemalé náklady za lety a ubytování… Možná, že četnost “operativních” a zbytečných schůzek ubyla. Někteří dotahují rozdělané projekty a dohánějí resty a tak se cítí efektivnější.

Ale co dál? Jde to dlouhodobě udržet? Vzniknou stejně dobré, nové a další projekty? Budeme znát svůj tým? Udržíme si nadšení pro značku a zapálení pro firmu?

 

My v Novitimu máme jasno. Všechny zmíněné situace a třeba i problémy dokážeme změřit a vyhodnotit. Poradíme firmě, manažerovi nebo i jednotlivci, co s tím. Dokážeme říct, co zlepšit, v čem povolit, kde požádat o pomoc nebo kdy si říci o podporu nebo nějaký benefit.

Zajímalo by mě ale, co si o tom myslíte Vy?! 

Katka 

#myjsmeNovitim

Avatar photo

Pokud máte jakoukoli reakci, dotaz nebo požadavek, napište mi na email info@novitim.cz nebo rovnou zavolejte na číslo +420 702 962 375. Ráda vás uslyším.

Back To Top